Koh Tao: het eiland van duikscholen en vuurshows. - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Madelon Claeijs - WaarBenJij.nu Koh Tao: het eiland van duikscholen en vuurshows. - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Madelon Claeijs - WaarBenJij.nu

Koh Tao: het eiland van duikscholen en vuurshows.

Door: Madelon

Blijf op de hoogte en volg Madelon

28 Januari 2015 | Thailand, Koh Tao

Hoi allemaal,

Een week geleden zijn Martijn en ik aangekomen op Koh Tao, een eilandje in het zuiden van Thailand. Zoals ik al vertelde wilde ik graag gaan duiken hier en aan duikscholen hier zeker geen gebrek. Nadat we een vermoeiende reis met boot en bus achter de rug hadden hebben we een bungalow gehuurd en zijn daarna op zoek gegaan naar een goede duikschool. Tegenover onze bungalow zat de oudste duikschool van het eiland, Scuba Junction. Na wat informatie te hebben gevraagd en dinosaurus Martijn te hebben overgehaald om een duikcursus te gaan doen hebben we ons ingeschreven. Een proces wat bestaat uit 100 handtekening zetten (en nee, dan overdrijf ik niet), waarna we onze course de volgende dag zouden beginnen.

's Avonds zijn we naar het strand gegaan waar veel barretjes zaten en waar je kunt partyen op het strand. De volgende dag hebben we onze debriefing over het duiken gehad en ontmoetten we onze vrouwelijke dive instructor Nikki. En ja, Martijn was onder de indruk :) hahaha.
We kregen daarna ook onze boeken en ons huiswerk, want naast het pootjebaden in het water moest er ook theorie geleerd worden en huiswerk gemaakt worden. Aangezien ik inmiddels ben uitgeroepen tot Martijn's persoonlijke secretaresse, omdat ik al zijn mailtjes en andere berichten typ, viel ook het laten overpennen van mijn huiswerk inmiddels onder mijn takenpakket. Zoals hij zelf zegt is hij 'lichtelijk' analfabeet. Na 's avonds nog een paar biertjes te hebben gedaan met andere Nederlanders op het strand was het de volgende dag dan zover. We gingen dan echt het water in na eerst wat skills op 3 meter diepte te hebben gedaan. Spannend! Ik was vooral benieuwd of ik gewoon kon ademen met zo'n regulator in mijn mond maar we hadden hier beiden helemaal geen moeite mee. Ook het klaren van de oren was geen probleem. Na wat te hebben geoefend werden we dan echt het diepe ingegooid. En ja, wat was het mooi! Alle kleurige koralen en vissen leken op 1 groot levensecht aquarium! Na ongeveer 30 minuten gingen we weer terug naar boven, waar we beiden wel aan toe waren, aangezien het toch best koud is daar beneden haha.

De dagen daarop moesten we vroeg opstaan om eerst theorielessen en video's te bekijken, zodat we 's middags konden duiken. We hebben onder andere het broertje van Nemo gezien, kleurige morenen, miljoenen zeekomkommers, triljarden zee-egels en paartjes butterflyfish. Eigenlijk te veel om op te noemen.

Na drie dagen theorie en 6 duiken was het dan eindelijk het uur van de waarheid, een moment waar Martijn nogal naar uitkeek (haha, niet): onze final test! En jawel, we hadden 48/50 goed, waarbij we wel moeten vermelden dat we mochten overleggen. Nikki kon ons feliciteren met het behalen van ons SSI Open Water Dive Liscense. Jullie begrijpen dat we dit 's avonds goed hebben gevierd onder het genot van de zoveelste vuurshow op het strand en de muzieklijst die bestaat uit 25 feestnummers, die daarna gewoon weer opnieuw wordt afgespeeld.

De volgende dag hebben we onder het genot van, tja, toch wel een kleine kater, onze volgende bestemming geboekt. Khao Sok, een nationaal natuurpark in het zuiden van Thailand. Waarna we lekker hebben gezwommen en bananashakes hebben gedronken op het strand. De volgende dag besloten we een scooter te huren om over het eiland te gaan cruisen en mooie strandjes vast te leggen op onze camera's. Na een grondige check van onze scooter en deze vol te hebben gegooid met benzine, aangezien we letterlijk nog 1 km met dit ding konden rijden, zijn we vertrokken. Wat een prachtige hagelwitte stranden hebben we gezien, ondanks dat onze scooter af en toe te wensen overliet haha. We denken dat deze scooter niet helemaal gemaakt was voor twee personen, aangezien de band al leegliep in het eerste halfuur dat we hadden gereden. Maar na een korte stop bij een garage, konden we weer verder rijden. Ook de stijle stukken kon onze vriend niet helemaal aan, waardoor ik er af en toe op en af moest springen. Helaas heeft mijn nieuw gekochte broek uit Bangkok het hier zwaar onder te lijden gehad, omdat deze van kruis tot billen open gescheurd is haha. Mensen hebben in ieder geval veel lol gehad, wanneer ik weer op en af de scooter sprong bij de stijle stukken.

Verder zijn we aan het eind van de dag naar een viewpoint op het eiland gegaan, waar je een prachtig uitzicht had. Wauw! Daarna zijn we bij een Thais restaurantje gaan eten. Ik moet zeggen dat het eten met stokjes, na wat deskundige aanwijzingen van Martijn, prima gaat. Na onze trouwe vriend bij ons appartement te hebben geparkeerd, onze tassen alweer ingepakt, wat nogal veel tijd kost bij mij, omdat ik alles 3 keer check. Aangezien ik de vorige keer terug kwam van een reis met mijn halve backpack nog maar vol, is het streven om hem deze keer wat voller mee naar huis te nemen. Daarna nog even lekker buiten gezeten met 3 liter muggenwerende spullen op ons lichaam, aangezien de muggen mijn benen nogal smakelijk vinden.

Vandaag is het onze laatste dagje op dit heerlijke eiland en gaan we met de nachtboot, die nogal zeeziek opwekkend schijnt te zijn, naar Surat Thani. Daarna vervolgen we onze reis met de bus, waarna ik afscheid van Martijn ga nemen, omdat hij met een vriendin heeft afgesproken in Khao Sok. Heel benieuwd wie mijn volgende reisbuddy wordt!

Ik zou zeggen: tot de volgende blog en geniet van de foto's :) haha

Liefs,
Madelon


  • 28 Januari 2015 - 09:57

    Fieke:

    Mooie avonturen, mooie verhalen! :)
    Heerlijk! Geniet!

  • 28 Januari 2015 - 10:00

    Mandy:

    Hey Madelon,

    Gaaf om zo je avonturen te volgen. Heel herkenbaar wat je allemaal tegenkomt.
    Geniet ervan.

    Liefs Mandy (kinderkring)

  • 02 Februari 2015 - 23:16

    Angelique:

    Haha! Smakelijk gelachen om je scooter verhaal. Daarnaast is het tas-inpak-gedeelte zo beschreven dat ik het helemaal voor me zie. Ik wacht alweer op de volgende blog in sneeuwland Nederland :-)

  • 08 Februari 2015 - 11:47

    Margreet:

    Ha Madelon,

    wat een prachtig land! De foto's spreken boekdelen. Wat heb je al veel beleefd. Een paar verhalen achter elkaar gelezen en het duizelt me nu al. Geniet ervan Madelon, wees voorzichtig en veel plezier verder!

    Groeten van Margreet (kinderkring)
Madelon

Reisverslagen van mijn reis door Zuid-Oost Azië

Actief sinds 22 Dec. 2014
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 6713

Voorgaande reizen:

15 Januari 2015 - 30 November -0001

Mijn reis door Zuid-Oost Azië

Landen bezocht: