Bangkok: de stad van tuk tuks en ladyboys. - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Madelon Claeijs - WaarBenJij.nu Bangkok: de stad van tuk tuks en ladyboys. - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Madelon Claeijs - WaarBenJij.nu

Bangkok: de stad van tuk tuks en ladyboys.

Door: Madelon

Blijf op de hoogte en volg Madelon

21 Januari 2015 | Thailand, Koh Tao

Hoi allemaal,

Vorige week donderdag ben ik dan toch eindelijk vertrokken naar het warme Thailand (Bangkok) en het voelt inmiddels alsof dat alweer een hele tijd geleden is. Donderdagochtend vroeg ben ik samen met mijn ouders naar Schiphol gegaan en na afscheid te hebben genomen van hen en Nadia, Naomi en Nikki was ik dan toch echt alleen. Aangezien mijn vlucht om 13.20 lokale Nederlandse tijd vertrok was mijn slaap nog ver te zoeken en had ik maar besloten om een filmmarathon in het vliegtuig te houden. Terwijl de man naast me heerlijk lag te snurken en steeds tot grote verbazing vroeg in de minimale tijd waarin hij niet sliep "heb je nou nog steeds niet geslapen?", was ik klaar wakker, waarschijnlijk toch door de onbewuste zenuwen en adrenaline.

Vrijdagochtend kwam ik aan in Bangkok om 6.00AM lokale Thaise tijd, wat betekent dat ik een nachtje had overgeslagen. Daar kwam ik Martijn tegen, een jongen die ook op mijn vlucht zat en we besloten samen een tuk tuk te nemen naar Khao San Road. Na verschillende gidsen te hebben doorgelezen over scamming van tuk tuk chauffeurs heb ik dit inmiddels zelf aan den lijve mogen ondervinden. De tuk tuk chauffeurs verzinnen de gekste dingen om je zover te krijgen in te stappen in hun tuktuk, zodat zij je ergens heen kunnen brengen. Een aantal anekdotes "My friend, my friend, it's Buddha-day, I will bring you to the temples" of "My friend, my friend, the Wat Pho (bekende tempel in Bangkok) is closed, but I will bring you for special price to other special temple". Zoals je hoort is iedere tuk tuk driver je vriend, maar Martijn en ik besloten toch naar de verschillende tempels te lopen na ingecheckt te hebben in ons hostel. Vrijdagmiddag zijn we naar een tempel gelopen, zodat we mooi uitzicht hadden over te stad en er een indruk van konden krijgen. Wat ontzettend druk is het hier en alle auto's, bussen en scooters lijken door elkaar heen te rijden. Verder viel ons op dat werkelijk op iedere hoek van de straat een foto hangt van de koning en koningin en overal offers staan met altaartjes. Wat ons daarbij wel opviel was dat er zelfs flesjes Fanta met een rietje worden geofferd. Na een lange dag door de stad te hebben gelopen besloot ik vroeg naar bed te gaan, aangzien ik al 30 uur wakker was.

De volgende dag wilde ik graag een aantal tempels, the Grand Palace en de bloemenmarkt bezoeken. Het plan was om dit in mijn eentje te gaan ondernemen, maar aangezien Martijn op precies dezelfde tijd buiten zijn hostel stond besloten we samen te gaan. De foto's liegen er niet om, het was erg mooi! De duizenden details die zijn verwerkt in de gebouwen waren prachtig! Na een lange stadswandeling en wat streetfood te hebben gehaald, wat ik eerst toch nog best wel tricky vond zijn we uitgegaan bij Khao San Road. Benjamin, een jongen uit Duitsland, was net aangekomen in de kamer van mijn hostel en ging ook mee. Met z'n 3en namen we eerst een welverdiende voetmassage, waarbij Martijn bijna door zijn stoel heen zakte van het lachen, alleen al bij het kijken naar zijn tenen. Helaas werd de muziek op Khao San Road om 2 uur alweer uitgezet toen we uitgingen en dit was voor sommigen misschien wel goed, aangezien zelfs mensen lagen te slapen op bartafels haha.

De volgende dag besloten Martijn, Benjamin, Simon (een jongen uit ons hostel uit Duitsland) naar de floating market te gaan buiten de stad. Helaas viel dit nog al tegen en waren er werkelijk 3 bootjes die dreven met wat eten erop. Zoals je op de foto zult zien, ziet het er nog wel representabel uit. Daarna werden we met een bootje terug gevaren naar de stad, waar we langs huisjes vaarden die langs de waterkant gebouwd zijn. Sommigen meer ingezakt dan nog enigzins bewoonbaar. Daarna hebben we samen nog een tempel beklommen met uitzicht over de stad. Tot slot hebben Martijn en ik die avond nog een fietstocht via mijn hostel gedaan, 3 uur, 30 km mountainbiken door Bangkok. Onzettend gaaf, omdat we naast alle toeristische attracties daarna ook nog door heel veel nauwe straatjes zijn gefietst. De ladyboys die we tijdens deze tour zijn tegengekomen zijn ontelbaar! Voor sommigen helaas iets te nauw, aangezien 1 een van de meisjes die ook mee was een spiegel van een scooter afgefietste. Na dit te hebben afgehandeld zijn we een heel stuk langs smalle paden langs de rivier gefietst, erg leuk!

De maandag wilden we graag naar een grote markt. We gingen met de bus naar de MBK, maar dit bleek later een airconditioned shopingmall te zijn. Iets waar we niet helemaal naar op zoek waren. Na nog even overwogen te hebben bijpassende roze badkleding te kopen voor onze volgende stop Koh Tao, zijn we een biertje gaan doen op het terras. Daarna hebben we nog even wat Thaise relax kleding gekocht, waarbij de vrouwen op de markt mij toch niet zo aardig vonden, omdat ik 'toch echt te weinig bood'. Maar uiteindelijk toch de broek gekregen die ik wilde voor de gestelde prijs.

Op dinsdag zou ik samen met Martijn naar Koh Tao gaan met de bus, waardoor we een relaxed dagje hadden ingepland. Na een stevig ontbijtje zijn we met de boat taxi over de Chao Phraya River naar het Lumphini Park gegaan. Een groot park midden in Bangkok. Na daar een aantal uurtjes te hebben doorgebracht terug gegaan met de tuk tuk naar de plaats waar we zouden vertrekken. Na wat streetfood te hebben gehaald stapten we in een bus wat meer het uiterlijk van een spaceshuttle had. Qua snelheid ook zeker te vergelijken met een spaceshuttle, aangezien we 4 uur voordat de boot zou vertrekken bij de pier waren. Na heel wat spelletjes 'Rara, wie is het?' en 'Rara, wat is het?' konden we vertrekken met de boot naar Koh Tao, een duikeilandje in het zuiden van Thailand. Inmiddels zijn we daar aangekomen en hebben we een bungalow (met bijna uitzicht op het strand) gehuurd. Morgen wil ik graag een oefenduik doen om te kijken of ik mijn duikbrevet wil halen. Aangezien Martijn zichzelf een ' dinosaurus' noemt en geen hypermoderne materialen wil gebruiken, houdt hij het bij snorkelen.
We willen hier ongeveer een week blijven om ook nog de Full Moon Party mee te kunnen pakken op Koh Phangan, waar we Benjamin waarschijnlijk ook weer zien. Ik moet zeggen dat alles me tot nu toe ontzettend goed bevalt en het weer hier heerlijk is, de meeste mensen zijn heel aardig en contact maken met anderen gaat ontzettend makkelijk.

Dit was het weer voor nu!

Tot de volgende!

liefs,
Madelon



  • 21 Januari 2015 - 09:26

    Claudia:

    Lieve Madelon,

    Fijn om te horen dat het daar allemaal goed verloopt!
    De foto's zien er inderdaad prachtig uit!

    Liefs x

  • 21 Januari 2015 - 13:37

    Chloe:

    Klinkt geweldig mads! Fotos zien er goed uit!

  • 21 Januari 2015 - 14:16

    Nikki:

    Wat leuk om te lezen Madelon, ik zie je helemaal gaan door die chaotische stad tussen al die lokale mensen en toeristen! Ga lekker verder genieten in het zuiden :) Het is je gegund!

  • 24 Januari 2015 - 12:41

    Marja De Jong:

    Hoi Madelon,

    Wat heb je al een hoop beleefd in zo'n korte tijd en wat leuk dat je al van af het begin medereizigers hebt. Gezellig!

    Marja
Madelon

Reisverslagen van mijn reis door Zuid-Oost Azië

Actief sinds 22 Dec. 2014
Verslag gelezen: 482
Totaal aantal bezoekers 6729

Voorgaande reizen:

15 Januari 2015 - 30 November -0001

Mijn reis door Zuid-Oost Azië

Landen bezocht: