Zuid-Thailand & Chiang Mai: droomstranden en jungl - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Madelon Claeijs - WaarBenJij.nu Zuid-Thailand & Chiang Mai: droomstranden en jungl - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Madelon Claeijs - WaarBenJij.nu

Zuid-Thailand & Chiang Mai: droomstranden en jungl

Door: Madelon

Blijf op de hoogte en volg Madelon

08 Februari 2015 | Thailand, Chiang Mai

Hoi allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets geschreven heb, dus hierbij een nieuw reisavontuur. De vorige keer schreef ik dat Martijn en ik samen maar Khao Sok zouden gaan, een nationaal park in het midden van Thailand. We gingen daarheen met een nachtboot en tot onze grote verbazing bleek dat dit een heuse slaapboot was met honderden bedjes met schattige fluffy roze dekentjes. Helaas is al meerdere malen gebleken dat ik weinig (lees: niet) in voertuigen kan slapen, waardoor dit een erg schommelend nachtje werd. Om mezelf toch een beetje te vermaken ben ik maar op het dek gaan zitten om een boek te lezen, helaas bleek dit ook geen succes, doordat je drie mondkapjes over elkaar nodig had om de zwarte rook van de boot een beetje te ontwijken.

Eenmaal in Khao Sok namen Martijn en ik afscheid van elkaar, omdat hij daar met een vriendin zou meeten. Ik ben samen met twee andere jongens, die ik in de bus had ontmoet, Marcus en Peter het park ingegaan, waarbij zij een bamboehut op een boom hadden gehuurd. Aangezien ons deze bamboehut voor drie personen wel erg klein leek, zocht ik verder naar mijn eigen bamboehutje in de jungle. Na alles te hebben gevonden, geinstallleerd en de eerste grote spin uit mijn hut te hebben verjaagd zijn we het park ingegaan. Aangezien wij dachten dat we een wandeltocht door de ongerepte jungle zouden gaan maken, viel het park ons een beetje tegen, omdat we alleen maar over wandelpaden konden lopen. Maar oke, na 100 insectensoorten, 5 verschillende soorten bamboe, 10 verschillende vogelfluiten te hebben gezien en gehoord besloten we in de watervallen in het park te gaan zwemmen. Heerlijk! Na een hele dag doorgebracht te hebben in het park, besloten we 's avonds nog een biertje te doen bij het kampvuur om daarna voldaan ons bedje op te zoeken.

De volgende dag zou ik alweer verder reizen naar mijn volgende bestemming, namelijk Koh Phi Phi. En de foto's liegen er niet om, hoewel dit een ietwat toeristische stek is, zijn de meer afgelegen stranden er prachtig! Op de boot onmoette ik een Nederlandse student, Dennis, die samen met een vriend uit Duitsland, Julian, na een halfjaar studie in Taiwan samen aan het reizen waren. We besloten samen een hostel te zoeken, waarna we een welverdiende duik in de zee namen. 's Avonds besloten we om even op het strand te gaan kijken hoe het uitgaansleven er hier uitzag en ik moet zeggen dat het een erg vermakelijk, maar misschien ook wel gevaarlijk plaatje was. Dronken mensen denken hier namelijk hun heil te vinden in de zee, waardoor ze stomdronken de zee in lopen. Gelukkig zijn andere backpackers hier erg behulpzaam en worden ze allemaal weer netjes aan de kant afgeleverd.

De volgende dag hadden Julian, Dennis en ik een snorkeltrip geboekt naar de mooiste baaien en stranden rond Koh Phi Phi. Onze eerste stop was een overbevolkt toeristisch strand met 30 apen erop. Deze apen bleken zo geconditioneerd dat ze zelfs plastic flessen open kregen of cola- en bierblikjes op de juiste manier vastpakten om ze vervolgens op te drinken. Voor drie minuten een vermakelijk zicht, maar na een tijdje ook wel erg zielig dat al deze toeristen deze (baby)apen bier geven (?), ik had er in ieder geval zo mijn bedenkingen bij. Na een kwartier apen te hebben gespot zetten we onze koerst verder naar Maya Beach, voor sommigen ook wel bekend als de set van de film 'The Beach', waarin Leonardo DiCaprio rond huppelt. Helaas ook niet bepaald een privestrand, maar wel erg mooi. Na een heerlijke duik te hebben genomen, konden we hier een paar uur op het strand relaxen. Voor Julian en Dennis bleek dit net iets te relaxed, want toen de boot uiteindelijk vertrok moest ik ze toch wel met een erg stevige handdruk wakker maken. Maar na iedereen weer in de boot te hebben geladen konden we in een andere azuurblauwe baai snorkelen en zwemmen. Na een lange dag zetten we uiteindelijk koers naar de kust, waar de wind ineens toch wel erg veel macht had over de zee, aangezien het water heerlijk over onze longtailboat kletste. Na totaal doorweekt, rillerig maar veilig weer op de kant te staan, konden we heerlijk en voldaan een koude douche nemen in ons hostel haha. Om vervolgens tot in de late uurtjes heerlijk op het strand te dansen!

De volgende dag ging ik samen met Rik, een jongen uit Leiden (! what a small, small world), naar het viewpoint van Koh Phi Phi. En zoals je op de foto kunt zien, wat een uitzicht! Daarna besloten we heerlijk op het strand te gaan relaxen met een boekje en een muziekje.

De dag erna besloten Rik en ik, avontuurlijk als we zijn, een kano te huren om een echt privestrand op te zoeken en daarheen te peddelen. Maar, waar we nu wel achter zijn blijken er op Koh Phi Phi geen echte privestranden te zijn. Toen we besloten om nog een stuk verder te peddelen dan onze eerste stop naar een nieuw strand, bleek dit ook niet zo'n goed idee, aangezien het gehele strand bedolven lag onder de rotsen. Na een 4 uur durend avontuur (waarbij ik moet vermelden dat we natuurlijk tussenstops hadden gemaakt) leverden we onze kano weer in. 's Avonds bleek dat ik toch net iets meer inspanning had geleverd dan ik had gedacht, aangezien ik om 9 uur al met mijn oogjes toe lag.

De volgende dag, na afscheid te hebben genomen en te hebben ontbeten met Martijn, die inmiddels ook aangekomen was, zette ik koers naar Koh Phanang, waar 's avonds de worldfamous Full Moon Party werd gehouden. Benjamin, een jongen die ik heb leren kennen in Bangkok, had nog een gratis bedje over in zijn bungalow. An offer I couldn't refuse ofcourse. Na de hele dag te hebben gereisd, heel wat af te hebben gekletst met andere backpackers op de boot, kwam ik eindelijk aan op Koh Phangang, waar ik toch echt mijn eerste paniekmomentje mocht meemaken. Benjamin en ik hadden afgesproken bij de Chicken Corner (?) om 17.00, helaas was ik zo'n 3 uur te laat en had ik 0 bereik met mijn telefoon, waardoor ik hem niet kon bereiken over wat, waar of wanneer. Na deze Chicken Corner eindelijk na een uur te hebben gevonden, hoopte ik wat wifi op mijn telefoon te kunnen ontvangen. Maar de vrouw van de Chicken Corner was het hier niet helemaal mee eens (lees: gewoon niet). Na uiteindelijk veel zeuren, toch maar een cola te hebben gedronken en mijn telefoon weer aan de praat te hebben gekregen, had ik eindelijk verbinding. Ohhhh, wat was ik blij om Benjamin te zien tussen al deze mensen met fluoriserende shirts, schilderingen en haarbanden. Na even in de hangmat van onze bungalow te hebben gehangen, een douche en een biertje waren we er klaar voor om de volle maan te vieren met alle andere duizenden mensen. Na een prive salsainstructeur te hebben gevonden die mij in twee uur alle kneepjes van het salsadansen heeft geleerd, hebben we tot zonsopgang gedanst!

Helaas voelde ik me de volgende dag iets minder happy, omdat we om 11 uur alweer moesten uitchecken uit onze bungalow. Na afscheid te hebben genomen van Benjamin en de anderen, waarbij ik de buckets nog lichtelijk voelde in mijn hoofd, zette ik mijn weg voort naar Surrathani waar ik 1 nachtje kon bijkomen van mijn nieuwe salsakunsten. De volgende dag zette ik mijn reis voort door naar Chiang Mai te reizen in meer dan 24 uur. Helaas waren er in de nachttrein van Bangkok naar Chiang Mai geen sleepingbeds meer, waardoor ik mijn treinstoel na meer dan 12 uur wel zat was. Na aangekomen te zijn in Chiang Mai en een hostel te hebben gezocht onmoette ik Alexander, Alex of kortgezegd: A. We besloten de volgende dag samen een scooter te huren om in de bergen van Chiang Mai te cruisen. En ja: wat was het heerlijk! Heerlijk cruisen door de prachtie jungle met een Kalimero-helm (maatje XXXXXS) op ons hoofd. Na een mooie tempel in de bergen te hebben bezocht zijn we daarna doorgereden naar een meer met meer dan honderd houten hutjes. Na terug te zijn gereden over de snelweg (ja, je kunt hier gewoon met een scooter over de snelweg rijden) zijn we 's avonds naar de Night Market gegaan, waar ze miljoenen souvenirs hebben. Aangezien er zoveel te zien was besloten we dat we de volgende dag (vanavond) teruggaan, zodat we nog even kunnen nadenken over welke aankopen we zullen doen haha.

Straks ga ik samen met een andere jongen, Oliver, die ik tijdens een fietstocht in Bangkok heb leren kennen een Thaise kookcursus doen, waarbij we 6 Thaise gerechten gaan maken. Heel benieuwd!

Tot de volgende!

Veel liefs,
Madelon



  • 18 Februari 2015 - 16:31

    Marja De Jong:

    Ha Madelon,

    Wat klinkt dat allemaal heerlijk! En wat gezellig dat je zoveel aanspraak hebt! Er zijn al heel wat namen voorbij gekomen! Goede reis verder!

    Groetjes Marja
Madelon

Reisverslagen van mijn reis door Zuid-Oost Azië

Actief sinds 22 Dec. 2014
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 6725

Voorgaande reizen:

15 Januari 2015 - 30 November -0001

Mijn reis door Zuid-Oost Azië

Landen bezocht: